vineri, 27 iulie 2012

Din povestioarele fr Simion Cure

„Am auzit o dată de o întâmplare nemaiauzită și … măgândesc să v-o spun și vouă, că poate vă este de folos la careva de pe-aci … S-a-ntâmplat într-o familie ca soțul să facă vreo boroboață, așa cum mai fac din când în când soții, și nevasta lui s-a suparat tare pe el. De bătut, nu putea să-l bată că era om în toată firea și … cât muntele de mare … așa că ea se obișnuise să-l pedepsească într-alt fel, așa cum au de bicei nevestele să-și pedepsească soții. Draga de ea, s-a hotărât să nu mai vorbască cu el … Wi apedeapsa asta a durat mai mult de câteva zile …! Omul nost” a încercat să-și ceară scuze … ea nimic! A încercat s-o îmbuneze cu ceva … ea nimic! Nu scotea nici o vorbă!

Într-o dimineață, pasă-mi-te era duminică și trebuiau să meargă la biserică, bărbatul s-a sculat cu o idee nouă în cap, s-o facă într-un fel înadins să vorbească. Era o femeie harnică și foarte ordonată, care-și ținea casa ca curată și la locul ei, ca la farmacie … ce mai! bărbatul, ca bărbații, era mai dezordonat …
În dimineața aceea, el s-a sculat cu o o idee nouă …și a început să scotocească printre hainele din dulap. Cotrobăia prin rafturi, scotea lucrurile afară, le răscolea și … ca un făcut! nu le mai punea înapoi la fel de frumos așezate …
Nevasta a stat ea cât a stat, s-a uitat ea cât s-a uitat, a răbdat ea cât a răbdat, dar tot n-a mai putut odată și a răbufnit cu necaz: „Ce tot scotocești printre rufe și faci dezordine în odinea mea ? Ce cauți?”
Bărbatul i-a răspuns vesel: „Caut limba ta! Și … uite că am găsit-o!…”
Pricepeți voi ve v-am spus eu? Sunt în viață lucruri mai importante ca altele … Ordinea din rafturi nu este mai importantă ca bună înțelegere în viață … Omul nostru a știut cum s-o facă să-și dea seama de aceasta … măcar că nu știu dacă până la urmă nu i-a părut rău c-a făcut-o să vorbească …”

"Iadul poate fi refuzat, dar nu va disparea" Al Mohler


Doctrina iadului a intrat recent într-un atac vicios, atât din partea seculariştilor cat chiar si din partea evanghelicilor. În multe feluri, asaltul a fost unul sub acoperire. Ca un flux lent atentează, un complex întreg de schimbări legate de inter-cultural, teologic, filosofic şi au conspirat pentru a submina înţelegerea tradiţională a iadului. Ieri, am considerat prima şi, probabil, cea mai important dintre aceste modificări-o vedere radical modificată a lui Dumnezeu. Dar alte aspecte au jucat un rol ca fiind a doua problemă, cea care a contribuit la negarea modernă a iadului si este o viziune a schimbari de justiţie. Justiţia retributiv a fost semnul distinctiv al legii umane din vremuri premoderne. Acest concept presupune că pedeapsa este o componentă naturală şi necesară a justiţiei. Cu toate acestea, justiţia retributiv a fost în conformitate cu un asalt de mai mulţi ani în culturile occidentale, iar acest lucru a condus la modificările în doctrina despre iad.

Filosofii utilitare, cum ar fi a lui John Stuart Mill şi Jeremy Bentham,ei au susţinut că pedeapsa este o formă inacceptabilă de justiţie. In respingerea normei clare şi morală absolută, ei au susţinut că justiţia cere refacerea, mai degrabă decât răzbunare. Infractorii nu au mai fost văzuti ca niste persoane rele care-şi merit pedeapsa, ci au fost văzuti ca persoane care au nevoie de corecţie. Scopul urmareste ca cei mai extraordinari păcătoşi sa  fie restaurati şi reabilitati. Trecerea de la închisoare la penitenciar trebuia sa fie o trecere de la un loc de pedeapsă la un loc de pocăinţă, dar se pare că nimeni nu le-a spus asta si prizonierilor ..

CS Lewis a respins această idee ca un asalt asupra conceptul de justiţie. "Cerem, nu de un remediu dacă este doar, ci dacă aceasta reuşeşte. Astfel, atunci când vom înceta să ia în considerare ceea ce merită penale şi ia în considerare numai ceea ce-l va vindeca sau ai descuraja pe ceilalţi, ne-am tacit îl scoase din sfera justiţiei cu totul, în loc de o persoană, un subiect de drepturi, avem acum un simplu obiect, un pacient, "caz" o. "

Reforme Penale a urmat, execuţiile publice a încetat, iar publicul a acceptat modificările în numele umanitarismului. Olandez Pieter criminalist Spierenburg subliniat la "identificarea creştere inter-umane" ca subteran de aceasta schimbare. Persoanele fizice au început să simpatizeze cu penal, de multe ori gândirea de ei înşişi în locul lui penale. Impactul acestei schimbari in cultura se poate observa într-o scrisoare de la un secolul al nouăsprezecelea anglican la altul:

Neîncrederea în existenţa justiţiei răsplată. . . este acum atât de larg răspândit prin aproape toate clasele de oameni, în special în ceea ce priveşte problemele sociale şi politice. . . [Că] provoacă chiar şi oamenii, a cărui teologie învaţă-le să privească pe Dumnezeu ca un autocrat răzbunător, fără de lege, pentru a stigmatiza la fel de crude şi păgâne convingerea că legea penală este obligat să contemple în pedepse în alte scopuri pe lângă îmbunătăţirea infractorului el însuşi şi descurajarea altora. "

Concept utilitarist de justiţie şi de disuasiune a dat, de asemenea modalitate de a justiţie, prin avizul popular şi personalizate culturale. Constituţia SUA nu permite "pedepse crude şi neobişnuite", iar instanţele au oferit în evoluţie şi hotărârile contradictorii asupra a ceea ce fel de pedeapsa este astfel excluse. La momente diferite, pedeapsa cu moartea a fost constituţional permise şi interzise, ​​şi într-un recent SUA deciziei Curtii Supreme, justiţia scris opinia majoritară citate de fapt, datele din sondaje de opinie.

Transformari ale practicii judiciare şi cultură au redefinit justiţie pentru multe persoane moderne. Retribution este afară, şi de reabilitare se pune în locul său. Unii teologi au încorporate pur şi simplu, această nouă teorie a justiţiei în doctrinele lor de iad. Pentru romano-catolici, doctrina de funcţii purgatoriu ca penitenciar. Pentru unii evanghelici, o perioadă de timp în iad - dar nu o eternitate în iad - este remediul.

Unii teologi au pus la îndoială integritatea morală de pedeapsa veşnică, susţinând că o pedeapsă infinită este o sancţiune nedrept pentru păcatele finite. Sau, pentru a pune argumentul într-o formă uşor diferită, chinul veşnic este nici o pedeapsă potrivită pentru păcatele temporal. Doctrina tradiţională a iadului susţine că o sancţiune infinit este doar pedeapsa pentru păcat împotriva sfinţenia infinită a lui Dumnezeu. Acest lucru explică de ce toţi păcătoşii sunt la fel de merituoşi de iad, ci pentru mântuirea prin credinţa în Hristos.

Un al treilea schimb, în ​​ceea ce priveste cultura mai mare apariţia viziunea psihologic. Comportamentul uman a fost redefinit de impactul de psihologii umaniste care refuza sau de a reduce responsabilitatea personală pentru greşelile. diverse teorii loc vina pe influenţele externe, factorii biologici, determinismul comportamental, predispoziţii genetice, şi influenţa de subconştient - şi aceste teorii varianta abia zgâria suprafaţa.
Sine autonom devine marele proiect personal pentru persoanele fizice, şi crimele lor diferite şi delictele sunt scuzat ca experienţe de creştere sau "problemele personale." Ruşinea şi vinovăţia sunt interzise de la discuţii publice şi a respins ca represive. Într-o astfel de cultură, finalitatea de condamnare a lui Dumnezeu de păcătoşi nepocăiţi spre iad e doar de neconceput.

O a patra schimbare conceptul de mântuire. Marea majoritate a bărbaţilor şi femeilor a lungul secolelor a civilizaţiei occidentale au trezit în dimineaţa şi a plecat să dormi la noapte cu frica de iad niciodată departe de constiinta - până acum. Păcatul a fost redefinit ca o lipsă de respect de sine, mai degrabă decât ca o insultă la slava lui Dumnezeu. Mântuirea a fost reconceived ca eliberare de asuprire, interne sau externe. Evanghelia devine un mijloc de eliberare de la robie la obiceiurile proaste, mai degrabă decât de salvare dintr-o propoziţie de veşnicie în iad.

 Teodicee problema apare imediat atunci când evanghelici limita mântuirea celor care vin la credinţă conştientă în Hristos în timpul vieţii lor pământeşti şi de a defini mântuirea ca ceva asemanator cu justificarea prin credinţă. Pentru a mintea modernă, acest lucru pare absolut nedrept şi scandalos discriminatorii. Unii evanghelici au modificat astfel doctrina mântuirii în consecinţă. Acest lucru înseamnă că iadul este fie evacuat sau minimizate. Sau, ca unul spirit catolic glumea, iadul a fost cu aer condiţionat.

Aceste schimbări în cultura, dar sunt parte a imaginii. Cauza cea mai de bază ale controverse peste doctrina iadului este provocarea de teodicee. Doctrina tradiţională este doar prea în pas cu mintea contemporan - prea dure şi veşnic fixe. În aproape fiecare aspect, mintea modernă este ofensat de conceptul biblic de iad conservate în doctrina tradiţională. Pentru unii care se numesc evanghelici, acest lucru este pur şi simplu prea mult să le suporte.

Noi ar trebui să reţineţi că un compromis privind doctrina de iad nu se limitează la cei care resping formula tradiţională. Realitatea este că puţine referiri la iad sunt susceptibile de a fi auzit chiar şi în bisericile conservatoare care nu s-ar nega doctrina. Încă o dată, mediul cultural este o influenţă majoră.

În studiul său "căutător sensibile" biserici, cercetător Kimon Howland Sargeant observă că "de azi favorizează cultural pluralismul un sub-accent pe" vinde greu "din Iad contribuind în acelaşi timp la o supraaccentuarea pe" vinde soft "de satisfacţie personală, prin Isus Hristos . "Problema este, deci, mai complex şi omniprezentă decât respingerea teologic din iad-aceasta include, de asemenea, evitarea de cauză în faţa unor presiuni culturale.

Revizuire sau respingere a doctrinei tradiţionale de iad vine la un cost mare. Întregul sistem de teologie este modificat de efect, chiar dacă unii revizionişti refuză să ia revizuirile lor la concluziile lor logice. În esenţă, conceptele noastre lui Dumnezeu şi Evanghelia sunt în joc. Ce poate fi mai important?

 Tentaţia de a revizui doctrina de iad - pentru a elimina intepatura şi scandalul de pedeapsă conştientă veşnică - este de înţeles. Dar este, de asemenea, un test major de convingere evanghelice. Acesta nu este un fleac teologică. Ca un observator a cerut, "Ar putea fi faptul că singurul rezultat al încercărilor, oricât de bine-înţeles, pentru aer-condiţie Hell, este de a asigura faptul că mai multe persoane şi mai mult vânt de până acolo?"

Iad cere atenţia noastră în prezent, se confruntă cu evanghelicii un test critic de integritate teologice şi biblice. Iadul poate fi refuzat, dar nu vor disparea. Sunt mereu bucuros să aud de la cititori.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AlbertMohler.

Luminare

"Intelegeam viata numai mergand inapoi dar trebuie sa o traim mergand inainte!"

Prin toate Doamne cate am trecut
Sorbind dulceata sau gustand amarul,
mi-ai fost Lumina Adevar si Scut
Balsam mi-ai fost atunci cand m-a durut
Si m-ai umbrit cu Harul!

Zadarnica mi-a fost mereu taria
Pe marea tulburata de genuna
Cand ochii mei vedeau doar vijelia
Si nu-Ti simteam in valuri maretia,
Nici pasi prin furtuna!

Calatorind -napoi cu amintirea,
Privindu-mi de departe calea,
In nor vad urmele si insotirea
Si-n cantec de sofar calauzirea
Care imi se stinge jalea !


Orinde Doamne capul mi-l astern
Imi sprijinesti pe cerul Tau o scara,
Si imi deschizi o usa spre Eden
Sa urc la tronul Tau sa ma prostern,
Cand Harul se coboara!
  2012 florian guler

 👀Eram copil si imi amintesc cu groaza o intamplare care m-a marcat serios. Locuiam pe o strada care era perpendiculara cu calea ferata , s...