luni, 18 martie 2024

 Am crescut cu un tata agresiv care ne batea de multe ori fara sa cantareasca vina si in functie de ea sa fim pedepsiti. Eram al treilea copil nascut din patru frati, trei fete si un baiat. De cele mai multe ori primeam bataie toate trei pentru o prostioara facuta de una. Fratele nostru nu intra in discutie pentru ca era mai mic si era iubirea tatii. Incepea de la cea mare si termina cu mine. Pedeapsa mea era dubla pentru ca eu sufeream si firesc si emotional.... imaginati-va cum eram eu cand asistam la "tortura" celor doua asteptand sa primesc aceiasi corectie. Sa nu intelegeti ca nu aveam vina niciodata, nu, de cele mai multe ori meritam o pedeapsa dar nu in felul acela. Tata a crescut la randul lui si el cu un tata agresiv , mult mai agresiv. manca bataie din orice si era muncit ca un sclav de la o  vârstă frageda, asa ca el a facut ce a invatat de la tatal lui. Si vreau sa spun ca nu era un tata rau pentru ca avea grija de noi si ne iubea, doar ca nu arata asta. Corectiile lui erau aspre dar poate acele corectii ne-a facut "oameni" ... nu stiu, poate.

In ciuda "chinului" prin care am trecut mi-am iubit tata si durerea pierderii lui a fost mare. 

Cu cele de mai sus incerc sa spun ca desi am fost batuta mi-am iubit parintele si nu as fi dorit sa fiu luata de langa el. 

ACUMA INTREB CARE TRAUMA ESTE MAI MARE: SA FI CORECTAT CU O NUIELUSA SAU SA FI LUAT DE LA SANUL PARINTILOR TAI?

Eu cred ca folosirea nuielii cu dragoste nu cu nervi sau ura, nu este ceva ce ar dauna.  Nu incurajez bataia, sa fie clar, dar multi parinti nu sunt pregatiti pentru a educa un copil si din frustrare apeleaza la nuia. 

VA INTREB, CE FACE MAI RAU, A ATINGE NITELUS FUNDICUL CU O NUIA SAU A TRATA CU NEPASARE PROBLEMA? 

Eu cred ca multi infractori au devenit asa din nepasare, neatentie, neingrijire a acelor oamenii in copilaria lor. 

ALTA INTREBARE: COPII CRESCUTI FARA  AFECTIUNEA PARINTEASCA CRESC NORMAL?

Eu va spun ca nu. Si atunci de ce credem ca luati de la parintii lor, acesti copii vor fi mai fericiti si mai pregatiti pentru viata si societate? Nu ar trebui sa urmarim cata afectiune primesc nu cata bataie?  Iar, va rog sa nu credeti ca sunt de-acord cu bataia, dar sa gasim solutii ca acesti parinti sa inteleaga ca nu numai prin bataie se poate educa. Na, sunt cazuri in care copilul este maltratat si abuzat, da, asa este, aici este nevoie de interventie, dar eu nu vorbesc despre aceste abuzuri. Cu totii stim ca au fost luati copii de la parinti care nu i-au abuzat, doar au aplicat o forma de corectie. 

In sfarsit eu cred ca pentru aceste "interventii' este nevoie de oameni bine pregatiti in domeniu, foarte echilibrati. Oameni care sa caute cu adevatat interesul copiilor. 

PUNCT


Un comentariu:

Estrella spunea...

Extrau articulat! Postarea ta este remarcabilă, oferind perspective perspicace. Vă mulțumim pentru că ne-ați împărtășit înțelepciunea.

 👀Eram copil si imi amintesc cu groaza o intamplare care m-a marcat serios. Locuiam pe o strada care era perpendiculara cu calea ferata , s...