luni, 16 ianuarie 2012

PLEACA-TI URECHEA,SI ASCULTA.



"Pentru ca sa-ti pui increderea in Domnul,vreau sa te invat eu astazi,da,pe tine. N-am asternut eu oare in scris,pentru tine,sfaturi si cugetari,ca sa te invat lucruri temeinice,cuvinte adevarate...?"(Prov.22:19-21).
*
Pentru ca sa-ti pui in Domnul,toata-ncrederea spre bine
Vreau ca sa te-nvat eu astazi,da,iubitul meu,pe tine.
*
N-am scris oare,pentru tine,eu atata-nvatatura,
Cugetari adanci si sfaturi,cu a inimii caldura,
Ca sa-nveti temeinic lucruri si cuvinte potrivite,
Ca sa dai raspunsuri drepte,celui care te trimite ?
*
Ochii Domnului vegheaza pe cel cu stiinta buna,
Dar infrunta pe stricatul,care umbla cu minciuna.
*
Adevaratul urmas al lui Hristos,e tot timpul un ucenic,pentru ca invata zilnic adevarul lui Dumnezeu,scris in Cartea sfanta,dar,in acelasi timp,este si un invatator al semenilor sai. Fratii si prietenii mei - copii ai lui Dumnezeu - daca ne-am hotarat de buna voie sa urmam Domnului Isus,sa nu uitam ca avem mare datorie fata de semenii nostri,ca sa se intoarca la Dumnezeu si sa-si puna increderea in El. "Pentru ca sa-ti pui increderea in Domnul,vreau sa te invat eu astazi,da,pe tine." Adevaratul invatator este acela care,prin trairea lui,invata pe semeni,fara sa faca nici o pauza. Daca trairea este cum cere Dumnezeu,atunci si vorbirea va avea putere de convingere. Lumina,prin ce este ea,convinge. A te increde in Domnul, inseamna a te increde in tot ce a spus El in Cartea Sa. "N-am asternut eu oare in scris,pentru tine,sfaturi si cugetari...?" Numai invatatura Domnului,asezata in scris,nu se poate schimba. Ceea ce nu-i scris (traditia,de exemplu),nu are siguranta,si nu se ia in seama. Un act are valoare numai daca este scris si daca poarta pecetea si semnatura autoritatii care l-a dat. "Ce vezi,scrie intr-o carte" - spunea Domnul Isus lui Ioan (Apoc.1:11,19). Scrisul ramane,vorba zboara - spune o vorba latineasca. Ceea ce trebuie sa stim sigur cu privire la mantuirea noastra, Duhul Sfant ne-a lasat scris. Si,ferice de noi,credinciosii,daca invatam sa nu trecem peste ce este scris (1 Cor.4:6). In ziua judecatii vom da seama nu numai pentru ceea ce n-am ascultat si implinit din cele scrise in Noul Testament,ci si pentru cele nescrise (invataturi straine) pe care le-am practicat. Caci tot atat de primejdioasa este credinta falsa ca si necredinta. Ce-i scris ramane,si nu se poate falsifica; ce se pastreaza prin viu grai (traditia),nu ramane,nu are garantia adevarului,si se falsifica fara nici o greutate. Cine ia drept document o simpla vorba ? Dumnezeu ne-a lasat scris ce trebuie sa stim,sa credem,si sa implinim,noi,oamenii,adica adevarul care ne da mantuirea,desavarsirea,viata vesnica. Sa nu scriem decat ceea ce ne porunceste Dumnezeu,decat ceea ce stim sigur,prin lumina Duhului Sfant,ca ar scrie El insusi. Dumnezeu i-a zis lui Moise odinioara: "Scrieti-va cantarea aceasta,invata pe copiii lui Israel s-o cante,pune-le-o in gura" Deut.31:19). "Moise a scris - apoi - toata legea"(Deut.31:9),ca sa fie citita poporului lui Israel. Insusi Dumnezeu a scris cu degetul Sau tablele legii (Deut.32:16; 34:1-3). Ap.Ioan,in Evanghelie,spune: "Dar lucrurile acestea au fost scrise,pentru ca voi sa credeti ca Isus este Hristosul,Fiul lui Dumnezeu; si crezand,sa aveti viata in Numele Lui."(Ioan 20:31). La tot ceea ce face Dumnezeu si la ceea ce este scris in Sfanta Scriptura,nu mai este nimic de adaugat si nimic de scazut (vezi Ecles.3:14; Apoc.22:18-19). Slavit sa fie Domnul !
*
"Sa invatati sa nu treceti peste ce este scris"(1 Corinteni 4:6). Amin.

Niciun comentariu:

 👀Eram copil si imi amintesc cu groaza o intamplare care m-a marcat serios. Locuiam pe o strada care era perpendiculara cu calea ferata , s...