miercuri, 13 iunie 2012

Locul si lucrarea Duhului Sfant in viata fiecarui credincios in parte ....


 Capitolul 3
                DUHUL SFANT - MIJLOCITORUL DOMNULUI ISUS
     Acum putem reveni la discutia cu privire la slujba sau lucrarea Duhului Sfant aici pe pamant.
     Domnul Isus Il aminteste de multe ori ca Mangaietor (Ioan 14:16) "Si Eu voi ruga pe Tatal sa va dea un Mangaietor,  (greceste: Paraclet, aparator, ajutor) care sa ramana cu voi in veac"; (vezi si Ioan 14:26; 15:26) si le spune ucenicilor ca este de folos ca El - Domnul Isus - sa plece caci altfel nu va veni Mangaietorul (Ioan 16:7). Expresia aceasta Mangaietorul ne va ajuta sa-I intelegem slujba Sa fata de noi. In limba greaca acest cuvant folosit pentru "Mangaitor" 9paraclet) este acelasi cu cel pe care il gasim in 1 Ioan 2:1 unde s-a tradus "Mijlocitor", astfel: "Dar daca cineva a pacatuit avem la Tatal un Mijlocitor (sau Avocat. Greceste: Paraclet, adica aparator, ajutor), pe Isus Cristos, Cel neprihanitEl este jertfa de ispasire pentru paatele noastre". de aceea cand se vorbeste despre duhul Sfant putem schimba cuvantul de Mingaietor cu cel de Mijlocitor fara sa schimbam cu ceva sensul. Aceasta inseamna ca in aceste pagini se amintesc doar de Mijlocitori; unul este Domnul Isus Cristos, iar celalat este Duhul Sfant.
       Dupa cum stim mijlocitorul este cel care ne apara interesele in fata legii si care raspunde in locul nostru. Acum avem o imagine a lucrarii Domnului Isus in locul nostru. El este Mijlocitorul nostru in ceruri si in slujba aceasta El isi gaseste placerea sa mijloceasca in fata Tribunalului suprem interesele pacatosilor care se pocaiesc. El nu incearca sa doedeasca nevinovatia noastra. El stie ca orice acuza a Legii Sfinte a lui Dumnezeu impotriva noastra este adevarata si El pledeaza in locul nostru dovedind valoarea de ispasire a sangelui Sau. Cand pacatuim Mijlocitorul se infatiseaza El insusi inaintea Tatalui ca Jertfa de rascumparare pentru pacatele noastre, asa cum spune o cantare:
           "El isi intinde mainile
             Aratand ranile"
     Cand pacatosul si-a pierdut legatura cu Tatal si nu mai are pace si cand el isi marturiseste pacatul si cere iertare prin sangele Domnului Isus Cristos, Mijlocitorul ceresc intervine. Si el isi recapata pacea, pacea pe care a simtit-o cand a venit prima data la El. Ce minunat este sa ai la Curte un asemenea prieten!!! Aceasta este mijlocirea cereasca a Mijlocitorului Isus pentru cei ai Sai.
        Cu toate acestea pasajul din Ioan aminteste de asemenea pe Duhul Sfant ca Mijlocitor. Mijlocitorul acesta nu locuieste in ceruri, ci inmile credinciosilor la care El vine sa locuiasca odata cu nasterea din nou. Se pune intrebarea, pe cine mijloceste Duhul Sfant? El nu este mijlocitorul credinciosului ci mai degraba a Mantuitorului, ale carui interese are datoria sa le pazeasca.
         Deci sunt doi mijlocitori, Mijlocitorul credinciosului la Tatal care este Isus Cristos si Mijlocitorul lui Cristos pentru credincios care este Duhul Sfant. Unul rezolva problemele credinciosului in ceruri, iar celalt cauta sa rezolve problemele Domnului in viata credinciosului.

        Aceasta clarifica intru totul marea slujba a Duhului. Slujba sa este de a pazi scopurile si drepturile de stapanire ale Domnului Isus, in Biserica si in viata fiecarui credincios. Precis lucrul acesta voia sa spuna Domnul Isus cand amintea despre Duhul sfant astfel: "El Ma va proslavi" (Ioan 16:14) Lucrarea Duhului este aceasta de a-L prezenta pe Cristos, sa vorbeasca despre Cristos, sa-L inalte si sa se preocupe de oameni cu privire la Cristos, sa-i convinga de pacapentru ca nu au crezut in Cristos si sa-i faca sa se pocaiasca de faptl ca nu au dat Domnului Isus Cristos locul ce i se cuvine. Cristos, Cristos, Cristos este subiectul tuturor vorbirilor Sale si tinta intregii Sale activitati.

        Iata Domnul Isus nu a spus cu privire la Duhul Sfant numai ca "El Ma va proslavi" ci deasemenea a spus ca "El va lua din ce este al Meu si va va descoperi" (Ioan 16:14). Cu siguranta ca aceasta inseamna ca odata adusi de Duhul in fata Domnului Isus in pocainta, tot Duhul ne va descoperi bogatiile Domnului Isus Cristos necesare starii noastr prezente pentru a fi fara pacat.
      "Duh al Domnului fi-mi invatacel
        Descopere-mi lucrurile lui Cristos
       Cu privire la mine."
    Si lucrurile acestea  sunt cele cu privire la harul Sau pentru cel vinovat, dragostea Lui pentru cel ce nu merita dragoste si desavarsirea ispasirii Sale, valoarea sangelui Sau si neprihanirea Sa pentru oameni asa rai cum recunoastem ca suntem. Aceasta este plinatatea lui Isus descoperita de Duhul pentru orice nevoie posibila. Ele sun lucrurile necesare pentru pacea si iertarea pacatosului, caci Domnul Isus a venit in lume ca sa izbaveasca tocmai pe asemenea oameni.
       E foarte clar ca in acest sens se face lucrarea Mijlocitorului Sau de a arata celui pocait plinatatea puterii Sale. Intr-adevar in nici o alta parte Duhul nu-L slaveste asa de mult pe Cristos ca atunci cand descopera bogatiile harului Sau pentru cei cazuti care isi recunosc starea.
      Refacerea starii decazute este sfera in care se evidentiaza Domnul Isus si de unde isi traje si numele - Mantuitorul. Pacatul nuL socheaza si nici nu-L infrange, caci acesta este domeniu in care harul isi gaseste prilejul sa lucreze si unde Domnul Isus Cristos are un raspuns potrivit. Daca Duhul Sfant nu ar descoperi acest adevar, pacatosul nu ar crede niciodata. Cat de glorios ajunge Mantuitorul in ochii pacatosului cand acesta este sub in raurirea Duhului!
       Din lucrurile acestea Duhul sfant este marele Mijlocitor al Domnului Isus care descopera nevoia noastra si bogatiile nemarginite ale harului Domnului Isus Cristos care ne satisface nevoia. Bine a scris un credincios intr-o cantare despre Duhul Sfant care spune asa: 
        "Cristos este Mijlocitorul in inaltime
         Tu esti Mijlocitorul nostru launtric;
         O, decopera adevarul si da raspuns
         La toate argumentele pacatosului"
      Mijlocitorul nostru launtric inseamna ca Duhul sfant este Mijlocitorul Domnului Isus in interiorul nostru, descoperind adevarul si dand raspuns la toate argumentele pacatosului, aratand in permanenta spre Cristos, spre sangele Sau.
     O ilustrare a starii si lucrarii Duhului sfant in planul lui Dumnezeu cu privire la oameni se afla in intamplarea cu avraam care a trimis pe slugitorul sau Eleazer intr-o tara indepartata ca sa caute o mireasa pentru fiul sau Isac. daca slujitorul ar fi vorbit despre el si ar fi atras privirile asupra lui nu si-ar fi atins tinta. Odata gasita fata potrivita, lucrarea lui abea a inceput. E a trebuit sa vorbeasca despre fiul stapanului sau in asa fel incat sa o atraga spre el si sa o faca sa vrea sa-l urmeze pana la Isac, despartindu-se de propria familie. Dimineata, la ameaza si noaptea, nu se discuta decat un singur subiect: fiul stapanului meu. Infatisarea si frumusetea lui au fost fara indoiala descrise pe larg, dar in mod deosebit s-a vorbit despre bogatia lui caci "lui i-a dat stapanul meu tot ce are". Cerceii si bratarile cu care a impodobit-o Eleazer pe Rebeca nu erau decat podoabele bogatiei care va fi a ei daca va consimti sa fie sotia lui Isac. Indiscutabil deci ca el e un tanar ce merita ales cu prioritate. Si iata ca dupa ce a vazut Laban, fratele Rebecai, cerceii si bratarile pe mana sorei lui a zis: "Vino binecuvantatul Domnului, de ce stai afara?" De fapt el voia sa spuna, "Vino si spune-mi mai multe despre fiul stapanului tau." Si asa i s-a dat posibilitatea lui Eleazer sa-si duca lucrarea la bun sfarsit. Inima fetei a fost cucerita de indata si robul a primit raspunsul pe care il astepta: Da vreau adica, sunt deacord sa merg cu omul acesta ca sa fiu sotia fiului stapanului sau. Bucuria slujitorului a fost deplina cand in cele din urma el a vazut-o pe Rebeca in bratele lui Isac.
     Lucrarea binecuvantatului Duh Sfant este de a face cu noi ceea ce a facut cu Rebeca slujitorul lui Avraam. Ne spune despre Cristos cu mult inainte, despre harul si slava Sa, ne implora si ne castiga inimile determinandu-ne sa ne hotaram a-L urma la Calvar si acolo la picioarele Domnului Isus sa luam locul pacatosului, locul pe care de fapt il meritam. Si Duhul nu se va margini doar la inlesnirea primei noastre intalniri cu Isus, ci mereu, oride cate ori pacatul ne-a racit, ne-a secat si ne-a facut neroditori ne va aduce aminte de El si de jertfa Sa. Ce bine ca Domnul Isus nu s-a lasat fara Mijlocitor pe pamant, care sa-L prezinte inimilor noastre si care sa ne atraga mereu inapoi la Crucea Sa, la locul de eliberare si de castigare a biruintei.
    Deci Duhul Sfant nu are decat un singur scop, sa-L proslaveasca pe Isus Cristos. O patrundere si o traire a acestui faspt fundamental ne va feri de tot felul de greseli si uneori de abateri pe cai periculoase. Daca o experienta deosebita a Duhului Sfant ne face sa slavim Duhul si sa ne fixam pe experienta respectiva atunci vom descoperi ca in loc de a lucra impreuna cu Duhul Sfant noi ne impotrivim lucrarii Lui de a indrepta privirea noastra numai asupra Domnului Isus.

 👀Eram copil si imi amintesc cu groaza o intamplare care m-a marcat serios. Locuiam pe o strada care era perpendiculara cu calea ferata , s...